مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 08:572022-03-02اقتصادي

حمله روسیه به اکراین با بورس ایران چه می کند؟


مدیر بورس منطقه ای کرمانشاه معتقد است، تنش های بین روسیه و اکراین در بلندمدت مدت می تواند تبعات منفی بر بورس ایران داشته باشد، خصوصا اگر برجام به نتیجه نرسد.

- دکتر محمد بهمن در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تبعات جنگ روسیه و اکراین بر اقتصاد دنیا و به تبع آن ایران، افزود: هر تنش جهانی اثرات منفی بر تمام بازارهای مالی دارد که بورس نیز از این قائده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه نوسانات چند روز اخیر بورس حاصل جو روانی ناشی از جنگ روسیه و اکراین بوده، تاکید کرد: تبعات اقتصادی واقعی این تنش در بلندمدت خود را در بازارهالی مالی از جمله بورس نشان می دهد که از تبعات ناشی از جو روانی هم شدیدتر است.

بهمن از تصمیم برای تحریم های بانکی علیه روسیه و خارج شدن بانک های این کشور از سوییفت یاد و خاطرنشان کرد: این تحریم های بانکی اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا اگرچه روسیه یک کشور چندان صنعتی نیست، اما یکی از تامین کنندگان بزرگ انرژی در دنیاست و اقتصاد دنیا و از جمله ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر روسیه یکی از مقاصد صادراتی شرکت های بورسی و غیربورسی ایران است و تحریم بانک های این کشور صادرات ما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد که خصوصا بر صادرات شرکت های بورسی اثرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله روسیه به اکراین با بورس ایران چه می کند؟

حمله روسیه به اکراین با بورس ایران چه می کند؟