مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 14:022022-03-02اجتماعي

معدن شن و ماسه در همسایگی پادشاهان ساسانی تعطیل شود


پس از هشدار درباره تخریب نقوش برجسته ساسانی محوطه باستانی «بَرم دِلک» بر اثر انفجارهای پی درپی معدن شن و ماسه، اینک کارزاری برای تعطیلی هرچه زودتر این معدن راه افتاده است.

- پس از هشدار درباره تخریب نقوش برجسته ساسانی محوطه باستانی بَرم دِلک بر اثر انفجارهای پی درپی معدن شن و ماسه، اینک کارزاری برای تعطیلی هرچه زودتر این معدن راه افتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمعی از فعالان میراث فرهنگی، گردشگری، کنشگران اجتماعی و فرهنگی، پس از بی توجهی به این تخریب، در کارزار عمومی که راه انداخته اند، با این یادآوری که انفجارهای هراس انگیزِ پی درپی در معدن شن و ماسه و در حریم کوهی و چشم انداز سنگ نگاره های باستانی نامدار به بَرم دِلک ، لرزه بر یادگارهای ساسانیان در شهرستان شیراز انداخته و آسیب های برگشت ناپذیری را بر جای گذاشته است، از عزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت و احسان اصنافی، شهردار شیراز درخواست کرده اند فعالیت معدن شن و ماسه هرچه زودتر متوقف شود.

همچنین با این تاکید که به جز تخریب هویت تاریخی، این انفجارها امان و آسایش همسایگان و مردم ساکن در آن منطقه را از بین برده است عنوان شده است: صدای هراس انگیز هرروزه انفجار در معدن شن و ماسه، مایه آزار و اذیت مردم منطقه بَ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن شن و ماسه در همسایگی پادشاهان ساسانی تعطیل شود

معدن شن و ماسه در همسایگی پادشاهان ساسانی تعطیل شود