مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 08:372022-03-05پزشكي

ماهیانی که قرمزند و دردسرساز


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: بیماری های مشترکی بین ماهی قرمز و انسان که خطرناک و متداول باشد وجود ندارد و مردم نباید در این مورد نگران باشند، - اما این ماهی ها حمل کننده میکروب هایی هستند که باعث اسهال، استفراغ و تهوع در افراد حساس و دارای آلرژی می شود.

محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ویروس کرونا در ماهیان بیمار زا نبوده و توصیه های بهداشتی به منظور جلوگیری از احتمال انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است.

وی با بیان اینکه در صورت تماس با ماهی و یا آب، بلافاصله نسبت به شستشوی دست ها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده های مناسب اقدام شود، افزود: افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری های تنفسی هستند، نباید در چرخه تولید و حمل ماهی قرمز فعالیت داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و محیطی، شستشو و ضدعفونی وسایل و تجهیزات نگهداری، استفاده از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل و عدم تماس حفاظت نشده با آب و ماهی ازعوامل مهم و تاثیر گذار در جلوگیری از انتقال بیماری است.

اصغرزاده از مردم خواست از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری کنند و ادامه داد: هر ساله با نزدیک شدن به ایام عید نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهیانی که قرمزند و دردسرساز

ماهیانی که قرمزند و دردسرساز