مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 10:122022-03-07پزشكي

عوارض نادر اما مهم کرونا / فرصت طلایی واکسیناسیون، در سیر نزولی پیک های بیماری


بهترین زمان و فرصت طلایی برای تکمیل واکسیناسیون در سیر نزولی پیک های بیماری است چون تعداد مبتلایان کمتر است و می توان از این فرصت برای تکمیل واکسیناسیون کرونا استفاده کرد.

- دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بهترین زمان و فرصت طلایی برای تکمیل واکسیناسیون در سیر نزولی پیک های بیماری است چون تعداد مبتلایان کمتر است و می توان از این فرصت برای تکمیل واکسیناسیون کرونا استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه شصت و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه در خصوص مدیریت درمان اطفال و کودکان مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه و عوارض کرونا در کودکان نسبت به بالغین، بحث هایی انجام شد.

وی افزود: عوارض کرونا در کودکان بیشتر به صورت سندروم التهابی با گرفتاری چند سیستم در بدن از جمله سیستم قلبی عروقی، گوارشی، ریوی و عصبی همراه است البته این عوارض در بالغین هم دیده شده اما نادر بوده است.

این عوارض با آزاد شدن سایتوکاین ها می تواند گرفتاری فرد با کووید19 را تا چند هفته به همراه داشته باشد که پزشکان باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند.

البته این عوارض نادر اما مهم است چراکه اگر تشخیص داده نشود، باعث ایجاد عوارض جدی در کودکان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض نادر اما مهم کرونا / فرصت طلایی واکسیناسیون، در سیر نزولی پیک های بیماری

عوارض نادر اما مهم کرونا / فرصت طلایی واکسیناسیون، در سیر نزولی پیک های بیماری