مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-07پزشكي

پیش بینی متخصصان از وضعیت آینده کرونا اعلام شد


بیشتر متخصصان آمار و اپیدمیولوژی، پیش بینی می کنند که شاید در آینده شاهد پاندمی کرونا نباشیم و ویروس کرونا به شکل اندمیک و به شکل ویروس آنفلوآنزا باشد که نیاز به تزریق سالانه واکسن وجود داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،حمیدرضا جماعتی،دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در حاشیه شصت و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص مدیریت درمان اطفال و کودکان مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه و عوارض کرونا در کودکان نسبت به بالغین، بحث هایی انجام شد.

جماعتی تصریح کرد: بهترین زمان و فرصت طلایی برای تکمیل واکسیناسیون در سیر نزولی پیک های بیماری است چون تعداد مبتلایان کمتر است و می توان از این فرصت برای تکمیل واکسیناسیون کرونا استفاده کرد.

وی افزود: عوارض کرونا در کودکان بیشتر به صورت سندروم التهابی با گرفتاری چند سیستم در بدن از جمله سیستم قلبی عروقی، گوارشی، ریوی و عصبی همراه است البته این عوارض در بالغین هم دیده شده اما نادر بوده است.

این عوارض با آزادشدن سایتوکاین ها می تواند گرفتاری فرد با کووید19 را تا چند هفته به همراه داشته باشد که پزشکان باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی متخصصان از وضعیت آینده کرونا اعلام شد

پیش بینی متخصصان از وضعیت آینده کرونا اعلام شد