مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 12:472022-03-07اقتصادي

مذاکره ایران با افغانستان برای تکمیل پروژه ریلی خواف-هرات


معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت با بیان اینکه توسعه ارتباط ریلی با کشورهای همسایه، اولویت وزارت راه و شهرسازی است، گفت: با توجه به قرار گیری راه آهن خواف-هرات در مسیر کریدور شرق به غرب، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی درباره اهمیت پروژه راه آهن خواف-هرات و تاثیر آن در ترانزیت بین المللی اظهار کرد: راه آهن خواف-هرات در مسیر کریدور شرق به غرب بوده و چین را از طریق ازبکستان، افغانستان و ایران به سمت ترکیه و اروپا متصل می کند.

وی با اشاره به اینکه راه آهن خواف-هرات به نوعی احیاگر جاده ابریشم ریلی است، افزود: این پروژه می تواند شرق را به غرب متصل و در کاهش هزینه های صادرات و ترانزیت نقش مهمی ایفا کند.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت گفت: راه آهن خواف–هرات ظرفیت حمل و نقل یک میلیون مسافر و حدود 6 میلیون تن کالا را در سال دارد.

به گفته خطیبی، بهره برداری از راه آهن خواف - هرات در کاهش هزینه های صادرات و ترانزیت نقش مهمی ایفا می کند و حمل و نقل ریلی در این مرز، سرعت ترانزیت و صادرات را افزایش و هزینه های مترتب بر آن را کاهش می دهد.

این مقام مسئول، هزینه ساخت خط ریلی خواف-هرات را 4 هزار و 304 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مبدا و مقصد این راه آهن دو قطب اقتصادی در ایران و افغانستان است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره ایران با افغانستان برای تکمیل پروژه ریلی خواف-هرات

مذاکره ایران با افغانستان برای تکمیل پروژه ریلی خواف-هرات