مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1400 ساعت 15:472022-03-07سياسي

نقدی بر تخریب بناهای مجلل غیرقانونی


ویلاها و اماکن ممنوعه در حریم رودخانه چگونه به رغم وجود قوانین بازدارنده، ساخته شده اند؟ صادرکنندگان جواز ساخت این گونه بناها چه کسانی هستند و چه زمان باید پاسخگوی اعمال غیرقانونی شان باشند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشتی در روزنامه اطلاعات آمده است: حراست از منابع طبیعی در عرصه محیط زیست سال هاست در اقصی نقاط جهان مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است و مردم هر منطقه بر اساس فرهنگ و شناخت خود از اهمیت این موضوع، به این امر کمک می کنند.

این مسأله مهم طی یک دهه گذشته و در پی وقوع سیل های ویرانگر و رواج پدیده های مذموم از جمله کوه خواری، زمین خواری و حتی ساحل خواری مورد توجه مسئولان کشور ما هم قرار گرفته است و بارها در سخنرانی ها به اهمیت پرداختن به این موضوع اشاره کرده اند اما متأسفانه شیوع پدیده های یادشده در سایه عدم نظارت های لازم و بعضا بروز فساد در دستگاه ها و نهادهایی همچون شهرداری ها و شوراهای شهر تداوم داشته است.

برخورد با تصرفات و تعدی به محیط زیست طی دو - سه ماه گذشته با دستور رؤسای قوای مجریه و قضاییه وارد مرحله تازه ای شده است اما به نظر می رسد که عدم اعمال نظارت ها هنگام رفع تصرفات، زمینه ساز بروز شائبه هایی شده است که می باید هر چه زودتر و در چارچوب بازتاب اقدامات مؤثر دستگاه قضا در جامعه، رفع شبهه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدی بر تخریب بناهای مجلل غیرقانونی

نقدی بر تخریب بناهای مجلل غیرقانونی