مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 10:572022-03-08بين الملل

زنان در گردباد «تعصبات مدرن»


هشتم مارس «روز جهانی زنان» است و سازمان ملل شعار «برابری جنسیتی امروز؛ فردایی پایدار» را  برای روز جهانی زنان سال 2022 انتخاب کرده است.

- هشتم مارس روز جهانی زنان است و سازمان ملل شعار برابری جنسیتی امروز؛ فردایی پایدار را  برای روز جهانی زنان سال 2022 انتخاب کرده است.

اما جدای از سازمان ملل متحد که هر سال شعاری را برای این روز جهانی بر می گزیند، هر ساله کمپین ها و شعارهای گوناگون دیگری نیز در راستای توجه به حقوق زنان راه می افتند و انتخاب می شوند که تلاش همگی برای رفع تبعیض و اشکال مختلف ظلم در همه جای جهان زنان است.

تعصب را بشکن از جمله این شعارها در سال جاری است که از سوی وبسایت روز جهانی زن انتخاب شده و بیانگر این است که همچنان در تمام کشورها انواع عصبیت ها حتی به شکل مدرن وجود دارد که حقوق زنان را تحت تاثیر قرار داده؛ چنانکه هنوز هم افرادی هستند که به بهانه و زیر نام تعصب ، خود حتی حکم های قضایی را صادر و اجرا می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز جهانی زنان به مفهمومی برای یادآوری حقوق زنان، لزوم رفع تبعیض و مقابله با خشونت علیه این قشر گره خورده است.

آنچه طی این سالها از سوی جامعه جهانی و فعالان حوزه زنان مطرح می شود تلاشی است برای رسیدن به برابری جنسیتی و این همان نقطه وجه تمایز در دیدگاه های برخی افراد است که معتقدند مطابق با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان در گردباد «تعصبات مدرن»

زنان در گردباد «تعصبات مدرن»