مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1400 ساعت 15:422022-03-08اقتصادي

نصف بازار سیستم های تهویه مطبوع در اختیار کالای قاچاق


رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران گفت: 50 درصد از بازار در اختیار کالای قاچاق است و شاهد قاچاق هدفمند تاسیسات تهویه مطبوع با استفاده از معافیت گمرکی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی بستانچی در نشست خبری با بیان اینکه 70 تا 80 درصد اشتغال کشور در صنایع کوچک و متوسط است، تصریح کرد: چون صنایع بزرگ همیشه در معرض چالش های بین المللی وتحریم ها هستند و به نوعی صنایع کوچک ضربه گیر صنایع بزرگ هستند اما چون قدرت چانه زنی صنایع بزرگ بیشتر است متاسفانه به صنایع کوچک توجهی نمی شود.

وی با بیان اینکه صنعت تهویه مطبوع قدمتی 70 ساله در ایران دارد، اظهار کرد: ایران در صنعت هواساز در خاورمیانه سرآمد است و تنها رقیب منطقه ای ما جمهوری ترکیه است.

ما در این صنعت دارای سطح تکنولوژی قابل قبولی هستیم و مزیت و قابلیت رقابتی با دنیا را داریم.

این تولیدکننده؛ ارزش افزوده واحدهای تولیدی، تامین نهاده های تولید از جمله فولاد، برق و آب در شهرک های صنعتی، و تامین مالی و خدمات بانکی و گمرک را مهم ترین مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت: یکی از درخواست هایی که از قانون گذاران داریم این است در راستای حمایت از تولید ملی، دستگاه های دولتی ملزم شوند در مناقصات خود شرط عضویت در انجمن تخصصی را اجباری کنند و اولویت با این شرکت ها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصف بازار سیستم های تهویه مطبوع در اختیار کالای قاچاق

نصف بازار سیستم های تهویه مطبوع در اختیار کالای قاچاق