مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 13:322022-03-10اقتصادي

مردم ماهیان زینتی را از مکان های معتبر تهیه کنند


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: مردم اردبیل در آستانه عید نوروز ماهیان قرمز زینتی را از مکان های معتبر خرید کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهلول تکلوی ظهر پنجشنبه در نشست رابطین بهداشتی دامپزشکی اردبیل اظهار کرد: خرید و نگهداری ماهی قرمز در آستانه عید در بین مردم رواج یافته اما باید در خرید این ماهیان زینتی از مراکز و مکان های معتبر دقت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و شروع فعالیت های نوروزی و خرید هزاران قطعه ماهی قرمز برای زینت سفره های هفت سین، دامپزشکی نظارت های خود را افزایش داده و با حساسیت تمام موضوع بیماری های مشترک را پیگیری می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه برخی از بیماری های مشترک از جمله بیماری های پوستی و گوارشی در انسان به ویژه کودکان از طریق تماس مستقیم با ماهیان زینتی و قرمز منتقل می شود، مردم باید ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز و اماکن مجاز و معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

تکلوی افزود: مراکز فروش مجاز و بهداشتی مکان های مسقفی هستند که دارای مجوز فروش موقت ماهی زینتی و قرمز بوده و دارای لوازم شستشو و ضدعفونی مناسب هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنین به شهروندان توصیه می شود اگر سابقه بیماری پوستی و آلرژی دارید برای دست زدن به ماهی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم ماهیان زینتی را از مکان های معتبر تهیه کنند

مردم ماهیان زینتی را از مکان های معتبر تهیه کنند