مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 20:272022-03-10فناوري

وزیر ارتباطات: ایران به اپراتورهای منطقه به صورت عمده و بلندمدت، دیتا می فروشد


همه عوامل برای اینکه ایران هاب منطقه ای ترانزیت دیتا شود، فراهم است و با تدویـن تعرفـه مـدل هـای فـروش از جملـه عمـده فروشـی و فـروش بلنـدمدت دیتا به اپراتورهای فعال در منطقه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رونمایی از نقشه راه ظرفیت ترانزیت بین المللی کشور، تبدیل شدن ایران به هاب منطقه ای ترانزیت دیتا را برنامه ای دست یافتنی دانست.

وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:  یکی از مسائل مغفول مانده در حوزه ارتباطات، استفاده بهینه از ظرفیت خدادادی کشورمان برای ترانزیت دیتاست.

وی ادامه داد: ترانزیت داده بین غرب و شرق دنیا از طریق خاک کشور ما مزیت های ویژه ای برای کشورهای همسایه دارد که مهمترین آنها کاهش زمان پینگ 20 تا 30 میلی ثانیه ناشی از کوتاه شدن فاصله تا مراکز داده در اروپا و همچنین امکان تعمیر و بازیابی خرابی مسیرهای فیبر در کوتاهترین زمان نسبت به مسیرهای دریایی مثل دریای عمان، خلیج عدن و کانال سوئز است.

زارع پور افزود: به عبارتی همه عوامل برای اینکه کشور ما به هاب منطقه ای ترانزیت دیتا تبدیل شود، فراهم است و بدیهی است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارتباطات: ایران به اپراتورهای منطقه به صورت عمده و بلندمدت، دیتا می فروشد

وزیر ارتباطات: ایران به اپراتورهای منطقه به صورت عمده و بلندمدت، دیتا می فروشد