مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 08:172022-03-12اجتماعي

کرونا و بی سوادی پنهان در دانش آموزان


نباید به سادگی از کنار افت تحصیلی یا بهتر بگوییم بی سوادی پنهان دانش آموزان در ایام کرونا بگذریم، تعداد بالایی از دانش آموزان باتوجه به اینکه ارزیابی در آزمون های مجازی دقیق نیست، - گاهی صلاحیت ورود به پایه تحصیلی بعدی را ندارند، زیرا آموخته های آن ها کافی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان ناگزیر آموزش در مدارس غیرحضوری و مجازی شد، این مسئله در حالی رخ داد که زیرساخت های آموزش مجازی در کشور به شدت ضعیف بود و معلمان و دانش آموزان تجربه چندانی برای حضور در این فضا را نداشتند، در ابتدای شیوع کرونا فکر نمی کردیم که این بیماری تا این اندازه طولانی شود، به همین دلیل برنامه ریزی چندانی برای جلوگیری از تبعات آموزش مجازی و جبران افت پنهان آموزشی صورت نگرفت.

هر چه از زمان آغاز آموزش غیرحضوری در مدارس می گذرد، شاهد افزایش افت تحصیلی در بین دانش آموزان هستیم، این مسئله معلمان در پایه های تحصیلی را با چالش های متعدد روبرو کرده است و قطعا ادامه دار شدن روند آموزش غیرحضوری و نیمه حضوری می تواند این چالش ها را تشدید کند.

ترک تحصیل می تواند یکی از مهم ترین تبعات افت تحصیلی در دانش آموزان باشد، هشدارهای متعددی در رابطه با تبعات تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش ها به ویژه در مناطق محروم از سوی کارشناسان امر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و بی سوادی پنهان در دانش آموزان

کرونا و بی سوادی پنهان در دانش آموزان