مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 10:272022-03-12پزشكي

خانه تکانی دارویی را فراموش نکنید


رییس اداره تحقیق، توسعه و آموزش های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افراد خواست هنگام خانه تکانی به قفسه های دارویی خود هم سرو سامان بدهند.

- دکتر وریا رحیمی با اشاره به اصول مهم برای نگهداری مجدد داروها در منزل هنگام خانه تکانی، اظهار کرد: هنگام انجام خانه تکانی و گردگیری عید، حتماً در منازل با کیسه های دارو محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه خواهید شد که توصیه می شود حتما جعبه یا قفسه دارویی خود را سر و سامان دهید.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد مسمومیت در محیط خانه رخ می دهد و افراد باید با رعایت برخی نکات ایمنی از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنند، گفت: باید داروهایی که تاریخ انقضاء آنها گذشته را از بسته بندی اصلی خارج و داخل کیسه زباله و یا چاه فاضلاب ریخته و معدوم کنید.

وی گفت: تاریخ انقضاء معمولا به شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها، در انتهای ورقه های آلومینیومی بسته بندی قرصها و کپسول ها، روی شیشه آمپول و ویالهای تزریقی و درخصوص پمادها و کرمهای موضعی بر روی انتهای تیوب پماد و کرم حک شده است.

وی اظهار کرد: توصیه می شود شربت ها را در فاضلاب خالی کرده و شیشه های آن را دور بریزید، همچنین قطره های چشمی که از باز شدن درب آن یک ماه گذشته دیگر استریل نمی باشند و باید دور ریخته شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تکانی دارویی را فراموش نکنید

خانه تکانی دارویی را فراموش نکنید