مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 11:022022-03-12اقتصادي

تحریم سبزه و ماهی قرمز، محیط زیستی نیست!


هرسال نزدیک به عید بحثی درباره خریدن یا نخریدن ماهی قرمز و کاشتن و نکاشتن سبزه عید راه می افتد.

اما آیا حذف این این سنت های نوروزی واقعا محیط زیستی هستند؟ - ؛ گروه مجله - جواد شیخ الاسلامی: چندسالی است که با نزدیک شدن به عید نوروز مطالبی نوشته و منتشر می شود که می گویند سبزه عید نکارید و ماهی قرمز نخرید! این دست از فعالین محیط زیستی و رسانه ای با برشمردن مضرات کاشت سبز و خرید ماهی قرمز عید در صفحات شان به صورت مجدانه و پرتکراری به مردم توصیه می کنند که امسال ماهی قرمز نخرید یا امسال سبزه نکارید و نخرید .

آنها با برشمردن مضراتی برای کاشت سبزه مثل مصرف آب و گندم و سپس رها کردن سبزه ها توسط مردم در کوچه و خیابان، و نیز ردیف کردن دلایلی برای نخریدن ماهی قرمز (با نام علمی کاراکاس) مثل حمایت از حیوانات و گونه مهاجم بودن ماهی قرمز و … انجام این دو رفتار سنتی در جشن نوروز را غیرمنطقی می دانند و معتقدند باید این دو رفتار از آیین های عید نوروز حذف شوند.

اینجاست که مردم در بین دوراهی گیر می کنند: ماهی قرمز بخریم یا نه؟! سبزه عید بکاریم یا نه؟! اگر این دو سنت را حذف کنیم، جشن نوروز را ناقص نکرده ایم؟ اگر این دو سنت را حفظ کنیم به طبیعت آسیب نزده ایم؟ اسراف نکرده ایم؟ بعضی هم می گویند برای بچه های ما خرید ماهی قرمز و کاشت سبزه عید جزو لوازمی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم سبزه و ماهی قرمز، محیط زیستی نیست!

تحریم سبزه و ماهی قرمز، محیط زیستی نیست!