مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 16:122022-03-12اجتماعي

منشا ریزگردهای طوفان یزد داخلی است/امکان فرود هواپیماها در یزد با دید افقی اندک


مدیر کل هواشناسی استان یزد با اشاره به کاهش ریزگردها و شدت وزش باد در استان طی امشب و فردا، منشا ریزگردها را داخلی خواند و اعلام کرد: با نسب سامانه جدید در فرودگاه یزد امکان نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه یزد با کاهش شعاع دید به 550 متر نیز ممکن شد.

- ایسنا/یزد مدیر کل هواشناسی استان یزد با اشاره به کاهش ریزگردها و شدت وزش باد در استان طی امشب و فردا، منشا ریزگردها را داخلی خواند و اعلام کرد: با نسب سامانه جدید در فرودگاه یزد امکان نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه یزد با کاهش شعاع دید به 550 متر نیز ممکن شد.

رضا برهانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران دقت پیش بینی های هواشناسی استان را افزون بر 80 درصد اعلام کرد و گفت: پهنه های اقیانوسی نقش تعیین کننده ای در دقت پیش بینی های هواشناسی دارند و هر چه به عرضهای میانی نزدیک شویم به ویژه در مناطقی مانند یزد که پارامترهای تعیین کننده دیگری نیز نقش آفرینی می کند، از دقت پیش بینی ها کاسته و گاهاً اشتباهاتی را در آنها مشاهده می کنیم.

وی پیش بینی های هواشناسی را به لحاظ زمانی به چند دسته ی ساعتی، کوتاه مدت و فصلی تقسیم کرد و گفت: درحالی دقت در پیش بینی های ساعتی بسیار بالاست ولی در پیش بینی های فصلی این دقت به حدود 60 درصد می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشا ریزگردهای طوفان یزد داخلی است/امکان فرود هواپیماها در یزد با دید افقی اندک

منشا ریزگردهای طوفان یزد داخلی است/امکان فرود هواپیماها در یزد با دید افقی اندک