مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 12:372022-03-13سياسي

لزوم توجه ویژه به پایان نامه ها و پژوهش ها در حوزه مهدویت


رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با بیان اینکه باید به حوزه پایان نامه ها و پژوهش ها در حوزه مهدویت توجه ویژه شود، گفت: باید اندیشه جوانان شیعه را به سمت مهدویت سوق دهیم و کارهای جدی در این زمینه انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان، با حضور در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در رابطه با مبانی مهدویت اظهار کرد: در قرآن کریم سنتی به نام هدایت داریم که در کل هستی جاری است، حرکت خورشید به عنوان مثال هدایت تکوینی از جانب خدا است، در رابطه با انسان نیز هدایت تکوینی توسط غرایز و هدایت تشریعی به واسطه سلسله انبیا و اولیا را داریم.

وی ادامه داد: سنت هدایت از روز نخست خلقت انسان وجود داشته و تا روز آخر نیز وجود دارد، در هر مقطع تاریخی یک پیامبر، امام یا حجت از طرف خدا مأموریت هدایت بشر را داشته است؛ جایگاه مهدویت نیز در سنت هدایت می گنجد که حرکتی دارای استمرار در طول تاریخ بوده است.

نیلی پور با اشاره به اینکه جایگاه مهدویت ضرورت واسطه فیض بین عالم ملک و ملکوت است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های انقلاب اسلامی و فداکاری مردم برای مکتب شیعه، مهدودیت توانسته جریان سازی جدی تری را ایجاد کند؛ از مبانی مهدویت در نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه ویژه به پایان نامه ها و پژوهش ها در حوزه مهدویت

لزوم توجه ویژه به پایان نامه ها و پژوهش ها در حوزه مهدویت