مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 14:322022-03-13اقتصادي

رفع بیکاری در گرو عبور از مدرک گرایی به سمت مهارت محوری است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی حسین شهریور ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت نهضت مهارت آموزی اظهار کرد: مدرک گرایی اشتغال ایجاد نمی کند و 45 درصد از 2/5 میلیون بیکار در جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی با بیان این که سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال آینده 3 رویکرد اصلی را دنبال می کند، افزود: کشورهای پیشرفته، توسعه خود را مدیون استانداردسازی آموزش ها هستند و ارائه آموزش های بین المللی و تربیت تکنسین ها نقش مهمی در پیشرفت و توسعه کشورها ایفا می کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: امسال 54 درصد از پذیرفته شدگان کنکور سراسری انصراف داده اند و از هر 10 فارغ التحصیل دانشگاهی 7 یا 8 نفر فاقد مهارت های لازم برای خوداشتغالی هستند.

آمار بیکاری اردبیل با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد شهریور با اشاره به این که بیکاری در اردبیل 12 درصد است و با میانگین کشوری که 8 درصد است فاصله زیادی دارد، بیان کرد: مشکل بیکاری حل نمی شود مگر این که مردم از مدرک گرایی به سمت مهارت گرایی سوق داده شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع بیکاری در گرو عبور از مدرک گرایی به سمت مهارت محوری است

رفع بیکاری در گرو عبور از مدرک گرایی به سمت مهارت محوری است