مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 12:472022-03-14اقتصادي

سهم تنها 2 صدم درصدی مقالات زبان فارسی در پایگاه استنادی اسکوپوس


رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) با بیان این که در حالی که سهم ایران از کل مقالات اسکوپوس حدود یک است، سهم مقالات زبان فارسی حدود 0.

- رییس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) با بیان این که در حالی که سهم ایران از کل مقالات اسکوپوس حدود یک است، سهم مقالات زبان فارسی حدود 0.

02 درصد است، گفت: اگرچه سهم زبان فارسی به عنوان زبان علم و همچنین تعداد نشریات نمایه شده کشور در نمایه های استنادی بین المللی در طی سال های اخیر افزایش یافته است، اما مقایسه تعداد نشریات نمایه شده در سطح بین المللی با آنچه نمایه نشده است، نشان می دهد که غالب این نشریات فقط در پایگاه های ملی نمایه و عرضه می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد جواد دهقانی در شانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با عنوان امکان سنجی ارتقای جایگاه بین المللی زبان فارسی به منزله زبان علم: ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی با اشاره به سند راهبردی زبان و ادبیات فارسی، اظهار کرد: تأکید بر نگارش مقالات علمی تخصصی به زبان روان فارسی، تقویت استفاده از زبان فارسی در حوزه های تخصصی علوم با تأکید بر معادل سازی مفهومی برای اصطلاحات تخصصی و ترویج آنها در مجامع علمی و تلاش برای تبدیل زبان فارسی به زبان علم و همچنین تقویت زبان فارسی علمی به منظور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم تنها 2 صدم درصدی مقالات زبان فارسی در پایگاه استنادی اسکوپوس

سهم تنها 2 صدم درصدی مقالات زبان فارسی در پایگاه استنادی اسکوپوس