مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 09:572022-03-15پزشكي

خاصیت های بی شمار سمنو


متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری گفت: جوانه گندم ماده اصلی تشکیل دهنده سمنو است که غنی از ویتامین های گروه B مانند B6، B1 و همچنین ویتامین E است، - در جوانه گندم موادی مانند سلنیوم و منیزیم نیز وجود دارد که تاثیر بالایی در پیشگیری از ابتلا به سرطان دارند.

سیاوش فاضلیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص فواید سمنو، اظهار کرد: سمنو یک دسر خوشمزه، مقوی و انرژی زا است که یکی از ارکان اصلی سفره هفت سین نیز محسوب می شود، ماده اصلی تشکیل دهنده سمنو جوانه گندم است البته می توان از جوانه جو نیز در طبخ آن استفاده کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جوانه گندم ماده بسیار مفیدی است، افزود: این ماده غذایی غنی از ویتامین های گروه B مانند B6، B1 و همچنین ویتامین E است، در جوانه گندم موادی مانند سلنیوم و منیزیم نیز وجود دارد که تاثیر بالایی در پیشگیری از ابتلا به سرطان دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از متخصصان معتقد هستند که جوانه گندم در سلامتی پوست بسیار حائز اهمیت است و می تواند با مواد آنتی اکسیدان که در خود دارد به شادابی و زیبایی پوست کمک بالایی داشته باشد همچنین افرادی که به یبوست مبتلا هستند و یا احساس خستگی و بی حالی دارند می توانند برای رفع این مشکلات از سمنو استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاصیت های بی شمار سمنو

خاصیت های بی شمار سمنو