مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 14:172022-03-15اقتصادي

با کنار رفتن تحریم ها، کدام حوزه رونق می گیرد؟


عضو اتاق بازرگانی ایران می گوید برای آنکه اقتصاد ایران بتواند از فضای پس از تحریم استفاده کند، باید به سمت استفاده از ظرفیت صنایع پیشران حرکت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود آنکه هنوز نتیجه قطعی مذاکرات وین مشخص نشده و هر چند دو طرف از کاهش نسبی اختلافات خبر می دهند اما هنوز به نقطه اعلام توافق نرسیده اند، فعالان اقتصادی با ارائه نظراتی تلاش می کنند اولویت های اقتصاد ایران در دوران پساتحریم را تشریح کنند.

محمدرضا فاروقی – عضو اتاق بازرگانی ایران – در این زمینه گفته که اقتصاد ایران طی این سال ها منقبض شده که بخشی از آن به عوامل خارجی و بخشی دیگر به سیاست گذاری داخلی مربوط می شود و ادامه چنین روندی میتواند منجر به افزایش نرخ بیکاری و کاهش نرخ سرمایه گذاری و افزایش نرخ تورم شود.

حال انتظار می رود در پی نهایی شدن توافق های وین، کاهش تحریم های اقتصادی و آزاد شدن بخشی از منابع کشور و مهم تر از همه کاهش ریسک های اقتصادی و بهبود فضای کسب وکار، رشد اقتصادی افزایش یابد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه به روند تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین متغیرهای اقتصاد کلان روند تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی است که به معنای سرمایه گذاری های جدید در ماشین آلات و ساختمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کنار رفتن تحریم ها، کدام حوزه رونق می گیرد؟

با کنار رفتن تحریم ها، کدام حوزه رونق می گیرد؟