نتایج یک پژوهش: تلویزیون ذائقه مخاطبان را تنزل بخشیده اما همچنان محبوب استعضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به یافته های پیمایش ملی «سنجش ذائقه سینمایی ایرانیان» گفت: بیشترین میزان تماشای فیلم سینمایی و سریال از طریق تلویزیون است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست آنلاین سنجش ذائقه سینمایی ایرانیان (تحلیلی بر یافته های پیمایش ملی) با حضور محمد رحمتی معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، اعظم راودراد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، بهارک محمودی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و محمد رضایی ناظر علمی پیمایش، به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد. راوَد راد در این نشست گفت: همیشه برایم سؤال بوده است که چرا ذائقه مخاطبان سینمای ایران، نازل است و وقتی فیلم های کمدی اکران می شوند، همیشه گوی سبقت را از فیلم های جدی اکران می ربایند. نقش تلویزیون را در این پژوهش پررنگ دیدم و معتقدم تلویزیون ذائقه مخاطبان را تنزل بخشیده است؛ حتی برای مخاطبان سینما. چون تعداد فیلم های بیشتری را از تلویزیون تماشا می کنند. رسانه های جایگزین نظیر شبکه های ماهواره ای و سامانه های اینترنتی هم دخیل هستند اما نقش تلویزیون پررنگ تر است، چون مخاطبان عام دارد اما رسانه های جایگزین، مخاطبان خاص دارند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |