مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 13:372022-03-16اقتصادي

تنها 30 درصد از مخازن سدهای خراسان شمالی آب دارند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: حجم ذخایر آب سدهای استان به شدت کم شده است و در شرایط کنونی به صورت میانگین فقط 30درصد مخازن سدهای استان آب دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی ظهر امروز در گفت وگو با رسانه ها، اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت دوم فروردین ماه، روز جهانی آب و همچنین اطلاع رسانی از حجم ذخایر سدها در سال های کم بارش اخیر، بازدید عموم مردم از سد شیرین دره در شهرستان مانه وسملقان و سد بارزو در شهرستان شیروان به مدت پنج روز از اول تا پنجم فروردین ماه 1401 برای عموم مردم آزاد است.

وی گفت: حجم ذخایر آب سدهای استان به شدت کم شده است و در شرایط کنونی به صورت میانگین فقط 30درصد مخازن سدهای استان آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: ورود آب به مخازن سدهای استان از مهرماه گذشته تاکنون 22 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 42 درصد کاهش داشته است.

مرتضوی بیان کرد: حجم ذخیره آب سد شیرن دره در شرایط کنونی36 میلیون متر مکعب است و مخزن این سد توان ذخیره بیش از 60 میلیون متر مکعب آب را دارد.

وی حجم ذخیره آب مخزن سد بارزو در شیروان را نیز 17 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که توان ذخیره آب توسط مخزن این س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 30 درصد از مخازن سدهای خراسان شمالی آب دارند

تنها 30 درصد از مخازن سدهای خراسان شمالی آب دارند