مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 14:172022-03-16سياسي

یادی از یک شهید شاخص راهیان نور 1401


قاسم و تعدادی از نیروهای تحت امرش پس از حمله هواپیماهای دشمن بعثی به پایگاه دزفول در حال حرکت به سمت توپ های ضد هوایی بودند که از ناحیه کمر و سینه مورد اصابت مستقیم رگبار هواپیماهای دشمن قرارگرفته و به شهادت می رسند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم حمید در تاریخ 13 فروردین سال 1326 در خانواده ای هشت نفری در روستای مهرزمین از توابع بخش خلجستان قم به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی را در این روستا سپری کرد و برای ادامه تحصیل راهی قم شده و از دبیرستان امام صادق (ع) (حکیم نظامی سابق) موفق به اخذ دیپلم شد.

شهید حمید خدمت سربازی را در قالب سپاه دانش در شهر تربیت حیدریه گذراند.

در سال 1352 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و پس از طی دوره های آموزشی برای ادامه خدمت به گروه پدافند هوایی دزفول منتقل شد.

این شهید بزرگوار پس از ازدواج با دخترخاله اش، وارد دانشگاه افسری شد و بعد از مدتی سکونت در تهران برای ادامه زندگی به دزفول نقل مکان کرده و سه فرزند، حاصل زندگی مشترک آن ها در دزفول بود.

همسر شهید حمید در مورد وی چنین می گوید: قاسم فردی مهربان بود و به روابط با دیگران اهمیت می داد، هنگامی که به مرخصی به روستا می آمدیم اهالی روستا به گرمی از ما استقبال می گردند و در مدت مرخصی، همه اهالی به وی سرمی زدند و شب ها تا دیر وقت در منزل پدر ایشان یا پدر من حضور داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از یک شهید شاخص راهیان نور 1401

یادی از یک شهید شاخص راهیان نور 1401