مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 16:522022-03-16سياسي

خیزش های ایرانیان در تاریخ به دلیل تأثیر فرهنگ امامت و مهدویت است


مسأله امامت بر اهالی ایران تأثیر شگرفی داشته که موجب بر پا شدن خیزش های مختلفی با محوریت امامت و مهدویت است و یکی از بارزترین این خیزش ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی خود و حتی در زمان نهضت مبارزه با نظام شاهنشاهی خود را در طول مهدویت و در نسبت با امام زمان (عج) معرفی می کرد.

درباره حقیقت این مسأله و چگونگی چنین نسبیتی بر آن شدیم تا با حجت الاسلام مجتبی کلباسی رییس بنیاد مهدویت گپی بزنیم که در ادامه حاصل این گفت وگو را می خوانید.

حجت الاسلام کلباسی در ابتدا گفت: هر انقلاب و دگرگونی اجتماعی ریشه های عمیقی در افکار و تاریخ آن جامعه دارد، بنابراین انقلاب ها که مهم ترین تفاوت های اجتماعی هستند یک شبه اتفاق نمی افتند بلکه محصول یک فرایند فکری نسبتاً بلند مدتی هستند.

تشیع در بین ایرانیان در طول سده ها در نهاد اجتماع گنجانده شده بود و مردم کشور ایران نوعی تعلق و شیفتگی را نسبت به قرائت اهل بیت پیامبر از اسلام داشتند.

وی افزود: در بین آموزه های شیعی مسأله امامت بر روی اهالی ایران تأثیر شگرفی گذاشت که موجب بر پا شدن خیزش های مختلفی با محوریت امامت و مهدویت بوده است و یکی از بارزترین این خیزش ها، انقلاب اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیزش های ایرانیان در تاریخ به دلیل تأثیر فرهنگ امامت و مهدویت است

خیزش های ایرانیان در تاریخ به دلیل تأثیر فرهنگ امامت و مهدویت است