مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 15:072022-03-18بين الملل

مقام سعودی: زمانی برای دیدار با وزیر خارجه آمریکا در ریاض مشخص نشده است


پس از انتشار گزارش هایی درباره مخالفت ریاض با سفر مقامات آمریکایی به عربستان، یک مقام سعودی می گوید که ریاض مشتاق استقبال از وزیر خارجه آمریکا است اما هنوز برای نشستی در ریاض برنامه ریزی نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، پس از گزارش منابع خبری درباره سفر قریب الوقوع آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی و امارات عربی متحده، یک مقام وزارت امور خارجه عربستان، امروز (جمعه)، در این خصوص گفت که ریاض مشتاق دیدار این مقام آمریکایی است.

این مقام سعودی که در گفت و گو با خبرگزاری رویترز در این باره اظهار داشت که عربستان سعودی مشتاق است در آینده نزدیک از آنتولی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا استقبال کند تا گفت و گوهای مثبت جاری را تقویت نمایند اگرچه هنوز برای دیدار در ریاض برنامه ریزی نشده است.

 چند روز پیش گزارش هایی درباره ناموفق بودن تلاش های آمریکا به منظور مجاب کردن ولی عهد سعودی برای افزایش تولید نفت و عرضه آن به بازارهای انرژی منتشر شد و گفته می شد که ریاض با سفر مقامات آمریکایی مخالفت می کند.

این مقام سعودی که اشاره ای نیز به نام او نشده، در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: عربستان سعودی و ایالات متحده در تلاش هستند تا در تمام سطوح دولتی، منافع مشترک امنیتی و ثبات اقتصادی را پیش ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سعودی: زمانی برای دیدار با وزیر خارجه آمریکا در ریاض مشخص نشده است

مقام سعودی: زمانی برای دیدار با وزیر خارجه آمریکا در ریاض مشخص نشده است