مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 01:222022-03-18بين الملل

تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر یک ماموریت مریخی


آژانس فضایی اروپا همکاری خود با کشور روسیه در ماموریت اگزومارس (ExoMars) را در پی حمله روسیه به اوکراین، به حالت تعلیق درآورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا و به نقل از اس تی دی، اگزومارس ماموریتی است که طی آن آژانس فضایی اروپا یک فرودگر و یک مریخ نورد را روی سطح مریخ فرود خواهد آورد.

قرار بود این ماموریت با کمک یک فضاپیمای روسی انجام شود.

حال، اما به دلیل حمله روسیه به اوکراین آژانس فضایی اروپا همکاری خود با کشور روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.

آژانس فضایی اروپا گفته است ما به عنوان یک سازمان بین دولتی که موظف به توسعه و اجرای برنامه های فضایی با احترام کامل به ارزش های اروپایی است، از تلفات انسانی و پیامد های غم انگیز تجاوز به اوکراین عمیقا ابراز تاسف می کنیم.

در حالی که آژانس فضایی اروپا از تاثیر این امر بر اکتشافات علمی آگاه است، اما ما کاملا با تحریم های اعمال شده علیه روسیه توسط کشور های عضو این سازمان، همسو و هم راستا هستیم.

اگزومارسجلسه شورای حکمرانی آژانس فضایی اروپا (ESA’s ruling Council) که در تاریخ 16تا 17 ماه مارس در پاریس تشکیل شد، وضعیت ناشی از جنگ در اوکراین بر ماموریت اگزومارس را ارزیابی و اعلام کردند: عدم امکان همکاری جاری با روسکاسموس در ماموریت مریخ نورد اگزومارس و پرتاب آن در سال 2022 طی این جلسه تایید شده و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر یک ماموریت مریخی

تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر یک ماموریت مریخی