مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 10:322022-03-19ورزشي

معرفی آداب و رسوم یزدیها از زبان عروسک های غول پیکر


سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با ابداع و ساخت عروسک های غول پیکر، در نوروز 1401 به معرفی آداب و رسوم یزدیها از طریق داستان گویی این عروسک ها می پردازد.

- علیرضا ثواچه مسئول کمیته گردشگری ستاد تسهیلات نوروزی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در این رابطه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ایده ساخت این عروسکهای منحصربفرد در کشور از دو سال پیش شکل گرفت و طراحی و تولید آنها با هدف معرفی آداب و رسوم و هویت یزدی ها در قالب ساخت یک خانواده عروسکی با مشخصات بومی خانواده های یزدی در دستور کار قرار گرفت.

وی از همکاری هنرمندان یزدی برای ساخت این عروسک ها با چهره و لباس های بومی یزد خبر داد و گفت: تلاش شده تا طراحی و ساخت این عروسکها به شکلی جذاب انجام شود تا مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان را جذب خود کند و از این طریق آموزش و معرفی آداب و رسوم را محقق سازیم.

ثواچه با اشاره به این که هر کدام از این عروسک ها ارتفاعی 4 تا 4.

5 متر دارند ولی بسیار باکیفیت و سبک طراحی و تولید شده اند، عنوان کرد: ابتدا پدربزرگ و مادربزرگ به نام های محلی آ بابا و آ بی بی ساخته شدند ولی پس از آن فرزندان خانواده نیز طراحی و تولید شدند به طوری که امیدواریم در ایام نوروز بتوانیم شش عروسک را رونمایی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی آداب و رسوم یزدیها از زبان عروسک های غول پیکر

معرفی آداب و رسوم یزدیها از زبان عروسک های غول پیکر