مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 07:222022-03-22سياسي

لزوم توجه به استفاده از ظرفیت های اقتصادی قفقاز جنوبی


یک کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تجاری منطقه قفقاز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باید ضمن استفاده از این فرصت های اقتصادی، - سید رضا صدرالحسینی در گفت وگو با ایسنا در تحلیلی نسبت به اهمیت راهبردی منطقه ققفاز جنوبی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قلب منطقه غرب آسیا مطرح می شود، منطقه ای ژئواستراتژی که با نقاطی از اروپا، آسیا و از طریق دریا با آفریقا در ارتباط است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مناطق برای غرب آسیا جهت برقراری روابط اقتصادی، تجاری و همچنین امنیتی منطقه قفقاز است، ظرفیت های موجود در منطقه قفقاز همچنان که در حوزه مسائل اقتصادی بسیار با اهمیت بوده و می تواند یکی از بهترین های مسیرهای ارتباط شمال و جنوب محسوب گرد، برای انتقال انرژی نیز بسیار مناسب می باشد.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: البته از لحاظ موضوعات عضوگیری برای گروه های تروریستی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این ادعا در طول سالیان اخیر در اقدامات تروریستی که در سوریه، لیبی و افغانستان به وجود آمده قابل اثبات می باشد.

صدرالحسینی افزود: از این جهت جمهوری اسلامی ایران ضمن توجه به همه ظرفیت های اقتصادی موجود و ایجاد ظرفیت های جدید که در این منطقه امکان پذیر است، باید از نگاه امنیتی و مقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به استفاده از ظرفیت های اقتصادی قفقاز جنوبی

لزوم توجه به استفاده از ظرفیت های اقتصادی قفقاز جنوبی