مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 07:422022-03-23اجتماعي

گلپایگان و عالمان، تاریخ و فرهنگ عیان، همچون زلال چشمه سار، اهل دهاقان نامدار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، گلپایگان با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان از مقصد های مهم گردشگری استان اصفهان است؛ براساس تحقیقات باستان شناسان، تاریخ سکونت در گلپایگان مربوط به 7هزار سال قبل باز می گردد.

این شهر تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد و بهترین زمان برای سفر به آن بهار و اوایل تابستان است، دشت گلپایگان به دلیل داشتن کوهستان ها، رودخانه ها و قنات ها منظره های چشم نواز زیادی دارد؛ اگر به بازدید از جاذبه های گلپایگان علاقه دارید می توانید با اجاره روزانه خانه در گلپایگان سفری به یادماندنی را شروع کنید.

سنگ نگاره های تنگه غرقاب در ابتدای سفر خود می توانید سری به اماکن دیدنی همچون تنگه غرقاب بزنید که تماشایش لذ ت بخش خواهد بود؛ تنگه غرقاب نام روستایی است که تنگه زیبای آن با آثار تاریخی اش، نشان از افسانه و داستان های اساطیری دارد که نسل به نسل از گذشته تا به امروز منتقل شده است.

با قدم زدن در میان طبیعت این تنگه، می توانید علاوه بر تماشای مناظری زیبا، از نگاره ها و سنگ نوشته های مختلفی که مربوط به دوره های مختلف تاریخی بوده اند دیدن کنید.

بر روی سنگ نگاره های غرقاب گلپایگان، نقوشی از حیوانات به چشم می خورد که می تواند نشان از شکارگاه بودن این منطقه سرسبز در زمان گذشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلپایگان و عالمان، تاریخ و فرهنگ عیان، همچون زلال چشمه سار، اهل دهاقان نامدار

گلپایگان و عالمان، تاریخ و فرهنگ عیان، همچون زلال چشمه سار، اهل دهاقان نامدار