مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 08:522022-03-23اقتصادي

200 میلیون عایدی مالیات از خانه های لوکس


اگر مشمولان این مالیات، نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکنند، سازمان امور مالیاتی می تواند از طریق عملیات اجرایی مالیات مربوطه را وصول کند و این افراد نمی توانند نسبت به نقل وانتقال واحد های مسکونی خود اقدام کنند.

- 4- نسبت به مازاد 40 میلیارد تا 60 میلیارد تومان؛ چهار در هزار5-نسبت به مازاد 60 میلیارد تومان به بالا پنج در هزاراگر مشمولان این مالیات، نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکنند، سازمان امور مالیاتی می تواند از طریق عملیات اجرایی مالیات مربوطه را وصول کند و این افراد نمی توانند نسبت به نقل وانتقال واحد های مسکونی خود اقدام کنند.

در این بین یکی از موانع جدی اخذ مالیات از خانه های لوکس در سال های گذشته، تصویب نشدن آیین نامه و مقررات مربوطه در این زمینه توسط هیئت دولت بود که سرانجام در مهرماه سال گذشته هیئت وزیران آیین نامه اجرایی مالیات واحد های مسکونی لوکس و گران قیمت را برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

پس از این، سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعات در دسترس نسبت به محاسبه مالیات موضوع بند (خ) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 برای واحد های مسکونی و باغ ویلا های گران قیمت اقدام کرده و نتایج حاصل از آن را در درگاه الکترونیکی سازمان منتشر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 میلیون عایدی مالیات از خانه های لوکس

200 میلیون عایدی مالیات از خانه های لوکس