مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 05:422022-03-26پزشكي

ربات هوش مصنوعی جلوی خون ریزی داخلی را می گیرد


محققان دانشگاه ام آی تی، یک ربات کوچک قابل حمل ابداع کرده اند که می تواند به کاربران آموزش دیده برای کنترل خونریزی شدید داخلی در قربانیان کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ربات دانشگاه ام آی تی به هوش مصنوعی هم مجهز است و به پزشکان و پرستاران کمک می کند سوزن های پزشکی را در رگ خونی اصلی فرد فرو کنند.

در طب اورژانس چیزی به نام ساعت طلایی وجود دارد و برمبنای آن افرادی که خونریزی شدید دارند، باید در عرض 60 دقیقه و گاهی اوقات تا 10 دقیقه، تحت درمان قرار گیرند تا شانس زنده ماندن آنها بالا بماند.

به همین دلیل، پرستاران آموزش دیده اند تا در اسرع وقت وارد عمل شوند و حتی برخی از آنها کیت های اولیه ای را برای جلوگیری از خون ریزی به همراه دارند.

با این حال، برخی از درمان های مورد نیاز، مانند قرار دادن سوزن پزشکی در رگ خونی اصلی، نیاز به آموزش خاصی دارد، به این معنی که بیمار باید به بیمارستان منتقل شود.

این یک مشکل واقعی است زیرا در برخی موارد، خونریزی شدید باید قبل از حمل و نقل مصدوم به بیمارستان کنترل شود تا شانس زنده ماندن کاهش نیابد.

راه حل ایده آل همراه داشتن یک جراح است، اما از آنجایی که این کار همیشه عملی نیست، دانشگاه ام آی تی، از یک ربات مجهز به هوش مصنوعی کمک گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات هوش مصنوعی جلوی خون ریزی داخلی را می گیرد

ربات هوش مصنوعی جلوی خون ریزی داخلی را می گیرد