مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 08:022022-03-26اجتماعي

کوه «خضر نبی» زیارتگاهی به قدمت 3000 سال با چشم اندازی بی نظیر


باستان شناسان اعتقاد دارند در کوه خضرنبی قم بیش از 3 هزار سال پیش غاری وجود داشته که احتمالاً محل نیایش و عبادت حضرت خضر(ع) بوده است.

- ؛ گروه استان ها - مهدی بخشی سورکی: استان قم در تمام فصول سال به خصوص در ایام عید نوروز، میزبان زائران و مسافران بسیاری از سراسر کشور است و این استان اغلب در میان گردشگران با تنها جاذبه های مذهبی خود یعنی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران شناخته می شود؛ اما در شهر قم علاوه بر این امکان مقدس، جاذبه های تاریخی و مذهبی دیگری نیز برای بازدید وجود دارد که یکی از این جاذبه های طبیعی و دیدنی کوه خضر نبی است.

از انتهای بلوار جمهوری که به سمت میدان مرجعیت و بلوار آیت الله بروجردی حرکت کنیم در همان ابتدای بلوار آیت الله بروجردی مسیر فرعی به چشم می خورد که به کوه خضر ختم می شود، به پای کوه که می رسیم شیب نسبتاً تندی ما را به دامنه کوه می رساند؛ جایی که به مزار شهدای گمنام منتهی می شود.

سال 1381 بود که تعداد 14 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دامنه این کوه خاکسپاری شدند که تدفین این تعداد شهید گمنام در یک مکان در کشور بی سابقه است.

یادمان زیبا و با ابهتی نیز در این مکان طراحی و ساخته شده؛ از جنس سیمان و به رنگ خاکی است که نمایی گنبدی شکل دارد و با یک شبستان کوچکش، گویی قبور این شهدای گمنام را در آغوش گرفته و زا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه «خضر نبی» زیارتگاهی به قدمت 3000 سال با چشم اندازی بی نظیر

کوه «خضر نبی» زیارتگاهی به قدمت 3000 سال با چشم اندازی بی نظیر