مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 11:322022-03-26بين الملل

اعلام آمادگی ایران برای صادرات گندم به لبنان


درحالی که لبنان بخش عمده ای از گندم مورد نیاز خود را از اوکراین تامین می کرد و اکنون در معرض کمبود این ماده غذایی قرار گرفته است، تهران به بیروت اطمینان داده است تا گندم این کشور را تامین کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس، میشل عون، رییس جمهور لبنان در حساب کاربری توییتر خود نوشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدارشان در بیروت به وی اطمینان داده است که ایران آماده است در همه زمینه ها به ویژه در تامین گندم از لبنان حمایت کند.

لبنان بخش عمده ای از گندم خود را تا زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از این کشور تامین می کرد؛ بانک جهانی هشدار داده است لبنان یکی از کشورهایی است که در کوتاه مدت با کمبود تامین گندم مواجه خواهد شد.

وزیر اقتصاد لبنان هفته پیش به رویترز گفت، این کشور در جستجو برای متنوع سازی تامین کنندگان خود است و بیروت در نظر دارد تا 50 هزار تن گندم از هند وارد کند اما زمان بندی آن به این بستگی دارد که بانک مرکزی این کشور خط اعتباری لازم را باز کند.

بیشتر بخوایند: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور، صبح روز گذشته در نشست مشترکی با جمعی از فرهیختگان، علما، شخصیت های سیاسی و فرهنگی، رهبران احزاب، چهره های علمی، روسای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، وزرا و نمایندگان کنونی و سابق مجلس و نوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی ایران برای صادرات گندم به لبنان

اعلام آمادگی ایران برای صادرات گندم به لبنان