مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 09:322022-03-27بين الملل

روبل-انرژی؛ آچمز روسیه یا کیش و مات غرب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، پس از اعمال تحریم های یک جانبه غرب علیه روسیه و با توجه به امکان روسیه در راستای اقدام متقابل ؛ بازار جهانی چشم انتظار تصمیم سرنوشت ساز روسیه بود، انرژی ؛ دست برتر روسیه در معادلات جهانی است و غرب با درک این برتری صادرات انرژی روسیه را از تحریم معاف کرد بود.

روسیه سناریو های مختلفی در جهت اعمال اقدام متقابل داشت ، سرانجام پوتین در تصمیمی سرنوشت ساز شرط  صادرات کالا به کشور های اتحادیه اروپا را معامله با ارز رایج روسیه (روبل) تعیین کرد ؛  اما چرا این تصمیم سرنوشت ساز است؟  در یک طرف ماجرا ؛ اتحادیه اروپا وابستگی 40 درصدی به گاز و ذغال سنگ روسیه و وابستگی 25 درصدی به نفت و مشتقات نفتی روسیه دارد ، در یک برایند کلی بالغ بر یک سوم انرژی اتحادیه اروپا توسط روسیه تامین میشود، در نتیجه نبض انرژی اتحادیه اروپا در دست روسیه است.

روسیه با شناخت نقطه ضعف اروپا در پی جلوگیری از اثرگذاری بیشتر تحریم هاست ، تجربه ایران به خوبی نشان داده که از این پس غرب بواسطه تحریم های هوشمند و حذف تدریجی نیاز جهانی به انرژی روسیه ، در راستای منزوی کردن و شرطی کردن اقتصاد روسیه گام بر خواهد داشت.

پس از شروع غائله اوکراین و افزایش بهای انرژی ، قیمت تمام شده انرژی  30 درصد گران تر به دست مصرف کنندگان اروپایی میرسد ؛ این ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روبل-انرژی؛ آچمز روسیه یا کیش و مات غرب

روبل-انرژی؛ آچمز روسیه یا کیش و مات غرب