مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 18:272022-03-27سياسي

سالگرد «دولت محمد آزادی» برگزار شد


آیین دویست و شصت و دومین سالگرد وفات دولت محمد آزادی(پدر مختومقلی) برگزار شد.

- ، آیین دویست و شصت و دومین سالگرد وفات دولت محمد آزادی (پدر مختومقلی)، با قرائت فاتحه، توسط جمعی از فعالان فرهنگی و ادبی، دوستداران و گروه مترجمان اشعار مختومقلی در محل آرامگاه وی در آق تقای شهرستان مراوه تپه برگزار شد.

ابا ایشان محمدی از نوادگان مختومقلی و دولت محمد آزادی از روستای گرکز جرگلان در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه دولت محمد آزادی و مختومقلی فراغی گفت: احترام و تکریم بزرگان و اولیای دین توسط علاقمندان اقدام شایسته و حسنه ای است که برای الگو قرار دادن و آشنایی و انتقال ارزش و جایگاه آنان به نسل های آینده لازم است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این آیین افزود: اشعار این عالمان برگرفته از آیات قرآن کریم و توصیه های نورانی و حکیمانه آن است و امروز می توان با مطالعه بیشتر آنها برای زندگی و آینده خود بهره ببریم.

در ادامه این آیین حاجی محمد قرنجیک شاعر و عضو گروه مترجمان اشعار مختومقلی گفت: مراسم سالگرد وفات دولت محمد آزادی در سال های گذشته در آغازین روزهای سال نو و ایام نوروز توسط مرحوم اماد حاجی در روستای حسن طبیب شهرستان علی آبادکتول صدقه داده می شد و در ادامه هم در سال های بعد از آن برگزاری سالگرد وفات دولت محمد آزادی توسط مرحوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالگرد «دولت محمد آزادی» برگزار شد

سالگرد «دولت محمد آزادی» برگزار شد