مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 09:022022-03-28سياسي

موافقت وزیر کشور با تاسیس 29 دهیاری در استان تهران


استاندار تهران از موافقت وزیر کشور با تاسیس 29 دهیاری در شهرستان های این استان خبر داد.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری با اشاره به اهمیت ایجاد دهیاری اظهار داشت: شوراهای اسلامی روستا و دهیاری ها به عنوان دو بال مدیریت روستایی در کشور محسوب می شوند، بر این اساس قانون به وزارت کشور اجازه داده که در روستاهای کشور، مجوز تأسیس نهاد دهیاری را برای اداره عمومی روستا صادر کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جمعیتی روستاهای استان تهران و نیاز به واحد دهیاری جهت پیشبرد امور، درخواست تأسیس دهیاری برای برخی روستاهای استان تهران به وزارت کشور ارائه شد.

استاندار تهران با اشاره به محتوای پاسخ وزیر کشور عنوان کرد: طبق نامه وزیر کشور با عنایت به ماده واحده قانون تأسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور مصوب 1377/04/14 تأسیس دهیاری های خودکفا در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشند، بلامانع اعلام شده است.

منصوری سپس گفت: این دهیاری ها در روستاهای تابعه شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، پیشوا، تهران، دماوند، ری، ملارد، ورامین و فیروزکوه فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به روستاهای مورد اشاره افزود: این روستاها عبارتند از روستای ترش انبه دهستان فیروز بهرام بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، روستای کرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت وزیر کشور با تاسیس 29 دهیاری در استان تهران

موافقت وزیر کشور با تاسیس 29 دهیاری در استان تهران