مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 09:322022-03-28فرهنگي

برپایی 12 غرفه صنایع دستی و سوغات در فیروزآباد


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزآباد از برپایی 12 غرفه صنایع دستی و سوغات در ایام نوروز 1401 در سطح شهر فیروزآباد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، درنا شهبازی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال جدید و آمادگی این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی اظهار داشت: 12 غرفه صنایع دستی و سوغات جنب سایت کاخ اردشیر بابکان، سطح و اطراف شهر فیروزآباد دایر شده است.

وی افزود: با توجه به این که شهرستان فیروزآباد 10 هزار بافنده دست بافت های داری دارد و به عنوان شهر ملی دست بافت های داری محسوب شده بیشتر غرفه ها در این زمینه دایر شده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد ادامه داد: گلیم، خورجین، شیشه درمه، جاجیم و قالی از صنایع دستی شهر و حلواارده، ارده و روغن حیوانی از جمله تولیدات مخصوص و معروف این شهرستان است.

شهبازی اضافه کرد: حلوا کنجد، حلوا آرد برنج، مسقطی و ارده از شیرینی های این شهر به حساب می آید که در غرفه های برپا شده این شهرستان در معرض دید قرار گرفته است.

وی از تولید بیش از 70 نوع عرقیات گل و گیاه در میمند فیروزآباد که یکی از شهرهای مهم این شهرستان به حساب می آید خبر داد و گفت: سطح کشت گل محمدی در شهرستان فیروزآباد و میمند یک هزار و 960 هکتار است که به عنوان قطب تولید گل محمدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی 12 غرفه صنایع دستی و سوغات در فیروزآباد

برپایی 12 غرفه صنایع دستی و سوغات در فیروزآباد