مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 11:522022-03-28سياسي

رهایی 29 محکوم به قصاص در خراسان شمالی


رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی از رهایی 29 محکوم علیه مرتکب قتل عمدی از اجرای مجازات طی سه سال گذشته خبر داد.

- حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: 29 محکوم علیه مرتکب قتل عمدی از اجرای مجازات طی سه سال گذشته رهایی پیدا کرده اند.

وی رفع مسالمت آمیز اختلافات، فصل خصومت ها از طریق مذاکرات اصلاحی و گسترش فرهنگ  صلح و سازش بین طرفین دعوا را از مهم ترین اولویت ها و  سیاست های قوه قضاییه در سال 1401 برشمرد و گفت: در 16 فقره پرونده، ماحصل تلاش های اصلاحی به گونه ای بوده که بخش اعظمی از مجاهدت ها ثمربخش بوده و خوشبختانه با این پشتوانه و انگیزه قوی اولیاء دم راضی شدند در صورت تحقق برخی شرایط از اجرای مجازات قصاص نفس صرف نظر کنند.

مقام عالی قضایی افزود: در سال جدید با به ثمر نشستن نتایج تلاش های انجام شده شاهد حصول سازش قطعی در این پرونده ها و نیز رشد قابل توجه و بیش از پیش میزان سازش به ویژه در تمامی  پرونده های دارای قابلیت مصالحه در استان باشیم.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در پایان به ابلاغ دستورالعمل میانجیگری و صلح و سازش توسط رییس قوه قضاییه نیز اشاره و بیان کرد: همه بخش ها در قوه قضاییه مصمم هستند از تمامی قابلیت ها و ظرفیت های موجود برای ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی 29 محکوم به قصاص در خراسان شمالی

رهایی 29 محکوم به قصاص در خراسان شمالی