مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 08:022022-03-29اقتصادي

واگذاری سند به ساکنان حاشیه شهرها


از جمله مواردی که در قالب بودجه 1401 در دستور کار دولت قرار دارد، موضوع اعطای سند به ساکنان سکونتگاه های غیررسمی و تامین 5200 میلیارد تومان منابع برای پراخت تسهیلات نوسازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سنددار کردن املاک حاشیه نشینان از سالها قبل در قالب قانون برنامه ششم توسعه مدنظر قرار دارد.

بسیاری از خانوارهای ساکن در مناطق ناکارآمد، املاکی دارند که مالکیت آنها در هاله ای از ابهام است.

به همین دلیل آب، برق، گاز و تلفن نیز ندارند.

بر اساس قانون مقرر شد سه سال به ساکنان سکونتگاه های غیررسمی این امکانات داده شود و آنها نیز ظرف این مدت به موضوع مالکیت رسیدگی کنند چرا که تهیه غیرقانونی این اقلام نیز باعث مخاطراتی برای آنها شده است.

در این خصوص به تازگی محمد آیینی - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به قرار گرفتن موضوع اعطای سند به املاک فاقد سند با محوریت سکونتگاه های غیررسمی در قانون بودجه 1401 اشاره کرده و گفته است: تکمیل و افتتاح پروژه های مختلف و کلنگ زنی پروژه های جدید، تامین 5200 میلیارد تومان منابع برای پرداخت تسهیلات نوسازی، امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران جهت ساخت 130 هزار واحد در بافت های فرسوده تهران و امضای تفاهم نامه با صندوق سرمایه گذاری حرم های مطهر را از جمله توفیقات شرکت در ماه های پایانی سال 1400 بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری سند به ساکنان حاشیه شهرها

واگذاری سند به ساکنان حاشیه شهرها