مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 08:522022-03-29اقتصادي

توصیه های جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سرمازدگی یکی از سوانح طبیعی بوده که سالانه خسارات فراوانی را به ویژه در فصل بهار و شکوفه زدن درختان به بخش کشاورزی وارد می کند.

با توجه به صدور هشدار نارنجی برای بیشتر شهرستان های استان و احتمال سرمازدگی به سبب کاهش شدید دما، توصیه هایی توسط سازمان جهاد کشاورزی نیز صادر شده تا از این خسارات تا حدی جلوگیری شود.

جواد نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: مطابق با بررسی های صورت گرفته از امروز سه شنبه تا صبح چهارشنبه هفته جاری با نفوذ دمای سرد و استقرار سامانه پرفشار جوی شاهد کاهش سرما و یخبندان در منطقه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تشدید سرما به گونه ای خواهد بود که صبح چهارشنبه کمینه دمای صفر و کمتر از صفر درجه سلسیوس به ویژه در شهرستان های سربیشه، قاین، درمیان، بیرجند و زیرکوه و همچنین مناطق مرتفع شهرستان های فردوس، سرایان و خوسف پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه خطر سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: همچنین برای سه شنبه وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک به ویژه برای نیمه شرقی استان قابل پیش بینی بوده البته در مرز شرقی وزش باد خیلی شدید سبب کاهش دید افقی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی

توصیه های جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی