مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 10:372022-03-29سياسي

امیرعبداللهیان راهی چین شد


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (سه شنبه) نهم فروردین ماه در رأس هیأتی به منظور شرکت در سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان راهی چین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (سه شنبه) نهم فروردین ماه در رأس یک هیأت سیاسی به منظور شرکت در سومین نشست کشورهای همسایه افغانستان راهی چین شد.

  حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی، رضا زبیب دستیار وزیر و مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه و علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه نیز در این هیأت حضور دارند.

امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی 25 اسفند ماه وانگ یی همتای چینی با توجه به برگزاری سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین و در پاسخ به دعوت همتای چینی برای شرکت و حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

نخستین نشست کشورهای همسایه افغانستان 17 شهریور 1400 به صورت مجازی با حضور وزاری خارجه 6 کشور همسایه افغانستان و به میزبانی چین برگزار شد و تهران نیز در پنجم آبان ماه 1400 میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه بود که به جز وزرای خارجه روسیه و چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان راهی چین شد

امیرعبداللهیان راهی چین شد