مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 10:022022-03-30پزشكي

بیماری شغلی زنان چیست؟


آندومتریوز یکی از مسایل بهداشتی مربوط به زنان است که اغلب نادیده گرفته می شود و پیامدهای بدی در ارتباط با سلامتی و رفاه زنان نه تنها از نظر شغلی بلکه از بسیاری جهات دیگر به همراه دارد.

-  خبرگزاری فارس ـ اراک؛ آندرومتریوزیس کارم را مختل کرد، اما با کمک همکارانم توانستم با این بیماری کنار بیایم.

برای مدت زیادی، اندومتریوزیس به عنوان بیماری شغلی زنان شناخته می شد، اعتقاد بر این بود که زنانی که ازدواج و بارداری را به تعویق می اندازند تا شغل خود را دنبال کنند، ممکن است گریبان گیر این بیماری شوند.

در آغاز سال دوم  دوره دکترا، ساعت های زیادی بر روی تخت افتاده بودم و قادر به ترک خانه نبودم، چه برسد به کارکردن، فکر می کردم درد شدید لگن و از دست دادن این حجم از خون فقط به خاطر عادت ماهیانه است که با مسکن ها ویک دوره قاعدگی به احتمال زیاد به پایان می رسد.

با گذشت ماه ها، درد و گرفتگی ها دائمی شد و در زندگی عادی و تحصیلی من اختلال ایجاد کرد، دکتر می گفت این فقط در اثر استرس است، اما من از نظر جسمی و روحی بسیار آشفته بودم، زمانی که مریض شدم، احساس کردم که به عنوان دانشجوی دکترا در حال شکست خوردن هستم و سعی کردم با کار بیشتر در عصرها و روزهای آخر هفته این کاستی را جبران کنم، ولی از آنجا که این مساله بهداشتی شخصی بود و مربوط به زنان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری شغلی زنان چیست؟

بیماری شغلی زنان چیست؟