مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 08:372022-03-31اقتصادي

شگفتی گردشگران نوروزی از زیبایی سراب نیلوفر کرمانشاه


به گفته متولی جدید سراب نیلوفر کرمانشاه، روزانه تا حدود دو هزار گردشگر نوروزی از این مجموعه تفریحی توریستی زیبا بازدید می کنند.

- محمدرضا نقدی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تحولاتی که طی یک ماه گذشته در مجموعه سراب نیلوفر کرمانشاه رخ داده، اظهار کرد: حدود یک ماه پیش که اداره این مجموعه تفریحی توریستی را برعهده گرفتیم، میزان حجم آب آن بسیار کم شده بود و بیم آن می رفت که در اوایل فصل تابستان کاملا خشک شود.

وی یکی از دلایل کم آبی این پهنه آبی کوچک را باز بودن دریچه های آن به روی زمین های کشاورزی همجوار دانست و گفت: حدود نیم قرن است که کشاورزان این منطقه از سراب نیلوفر حق آبه دارند و این موضوع در سال های اخیر باعث کم آبی و حتی خشک شدن این سراب زیبا شده بود.

متولی جدید سراب نیلوفر ادامه داد: براین اساس، از طریق مراجع قضایی پیگیری هایی را انجام دادیم و توانستیم این حکم را بگیریم که کشاورزان تنها زمانی حق استفاده از آب سراب را دارند که آب آن سرریز کند.

وی با بیان اینکه از زمان اجرایی شدن این حکم حجم آب سراب نیلوفر بسیار افزایش پیدا کرده، افزود: حال سراب نیلوفر اکنون خوب است و این روزها میزبان میهمان نوروزی زیادی است که از زیبایی و پرآبی این پهنه نیلگون کوچک تعجب می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگفتی گردشگران نوروزی از زیبایی سراب نیلوفر کرمانشاه

شگفتی گردشگران نوروزی از زیبایی سراب نیلوفر کرمانشاه