مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 20:522022-03-31سياسي

سیاست نامه؛ «ترین» های علم سیاست در یک سده


شماره نوروزی فصل نامه «سیاست نامه» را می توان بهترین شماره در تمام 6 سال گذشته دانست.

- - چهره ماندگار از نظر خوانندگان: محمد علی فروغی درباره هر بخش نیز چهره ای نوشته و از جالب ترین آنها مقاله علی اشرف فتحی درباره مجله مهرنامه است: بسیاری از منتقدان مهرنامه، چرخش این مجله علیه جریان روشن فکری دینی را معمای لاینحل پشت پرده مهرنامه می دانستند.

برخی تا بدان جا پیش رفتند که مهرنامه را مروج سلفی گری ایرانی قلمداد کردند و به تناقض های موجود در مسیر این چرخش اشاره داشتند.

به گمان من اما باید با توجه به تجربه ارزش مند مهرنامه، به این نکته توجه بیشتری کرد که قرار نیست ژورنالیسم عمومی کارکرد ژورنالیسم تحقیقی را داشته باشد.

جای دیگر هم: قوی ترین و حرفه ای ترین روزنامه نگاران کشور با این مجله همکاری می کردند و متفکران برجسته ایرانی نیز پی گیر مطالب و مباحث آن بودند.

رسیدن به چنین جایگاه اثرگذاری در عصر انحطاط نشریات کاغذی و مباحث فکری حاکی از رتبه و شدت وجودی قابل توجه این تیم بود و نمی شود از چنین موجودیت قابل توجهی خواست که دست از فعالیت بکشد تا حیرانی های خود را برطرف کند.

مگر اندیشه بشری چیزی جز همین حیرانی های دامنه دار بوده که با این گونه بحث ها و جدل ها و نقض ها و ابرام ها به تکامل تدریجی رسیده و گره از مشکلات ذهنی بشر گشوده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست نامه؛ «ترین» های علم سیاست در یک سده

سیاست نامه؛ «ترین» های علم سیاست در یک سده