مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 13:272022-04-03اقتصادي

قانون مهریه، احتمالا از دستور کار مجلس خارج شود


برخی از افراد انتظاراتی از قانون مهریه دارند که این امر نشدنی است؛ پس احتمال دارد این قانون برای ضایع نشدن حقی از دستورکار مجلس خارج شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، موسی غضنفرآبادی گفت مثلاً یک مورد از این درخواست ها این است که زوجی که در سال 80 عقد کرده اند و مهریه خانم 14 سکه است اکنون قصد دریافت مهریه خود در سال 1401 را دارد می بایست مهریه به قیمت روز پرداخت شود اما برخی ها این انتظار را دارند که در این قانون مجلس حکم کند که این سکه ها به نرخ همان سال 80 محاسبه شود این مورد نیز هم خلاف قانون و هم خلاف شرع است.

ضمن اینکه موردی که به عنوان مهریه در نظر گرفته شده است می بایست همان مورد پرداخت شود مثلا اگر سکه بوده باید داده شود یا مبلغ سکه ها به نرخ روز محاسبه شده و پول آن پرداخت شود؛ از این رو مجلس نمی تواند قانونی وضع کند که مهریه به نرخ زمان عقد محاسبه شود.

طبق قانون جدید مهریه مرد مکلف است که 110 سکه را بپردازد و بیشتر از این مقدار حکم جلب صادر نمی شود.

فقط در صورتی می توان مابقی مهریه را وصول کرد که زن بتواند ثابت کند همسرش استطاعت مالی دارد و همچنین می تواند اموال مازاد شوهر که جز مستثنیات دین نیست، را توقیف کند.

گفتنی است، از جایی اکثریت زوج ها مهریه را سکه بهار آزادی قرار می دهند، و با توجه به قیمت روز افزون سکه، در سال 97 تصمیم بر آن شد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون مهریه، احتمالا از دستور کار مجلس خارج شود

قانون مهریه، احتمالا از دستور کار مجلس خارج شود