مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 09:172022-04-04فناوري

ابعاد خدمت رسانی پیام رسان های بومی چقدر است؟


یک کارشناس فناوری اطلاعات با انتقاد از اجبار کاربران به استفاده از ابزارها و پیام رسان های بومی، گفت: اپلیکیشن های داخلی در آن ابعادی که فکر می کنیم، - بعد از مسدودیت های گسترده طرح صیانت می توانند سرویس دهی کنند، بزرگ نشده اند.

میلاد نوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجبار به استفاده از ابزارهای بومی بیان کرد: در دوره ای در دهه 1380، ایمیل های ملی را مطرح کردند و هر فرد برای افتتاح حساب، با بخشی به اسم ایمیل ایرانی مواجه بود که افراد باید سرویس های ایمیلی ایران که چاپار و میهن میل بود، را وارد می کردند، اما همان زمان هم این طرح شکست خورد.

پس از آن در دوره ای موضوع سیستم عامل بومی مطرح شد که برای آن هم هزینه کردیم و لینوکس ملی را راه انداختیم که برای راه اندازی آن تسهیلات 10 میلیاردی گرفتند که آن زمان هم عدد بزرگی بود، حتی اعلام شد که در ادارات دولتی نباید سیستم عامل خارجی استفاده شود و افراد باید از سیستم عامل ملی استفاده کنند، اما این طرح هم خروجی نداشت و شکست خورد.

وی ادامه داد: حتی دوره محمدجواد آذری جهرمی -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- بحث اندروید ملی را مطرح کردند و گفتند ما نباید از اندرویدی که ابزارهای خارجی مانند گوگل پلی روی آن نصب است، استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد خدمت رسانی پیام رسان های بومی چقدر است؟

ابعاد خدمت رسانی پیام رسان های بومی چقدر است؟