مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 19:272022-04-04اقتصادي

آمادگی جهاددانشگاهی برای تولید قطارهای پرسرعت بین شهری


متخصصان و مهندسان جهاد دانشگاهی آمادگی تولید قطارهای پرسرعت بین شهری را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از جهاد دانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در حاشیه بازدید وزیر کشور از پروژه قطار ملی بابیان اینکه یکی از فلسفه های اصلی تشکیل جهاددانشگاهی تولید فناوری های مورد نیاز کشور از طریق انجام تحقیقات کاربردی و پیگیری تجاری سازی آنها به شما می رود گفت: در همین رابطه فعالیت هایمان را در زمینه هایی فنی مهندسی، پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی و اجتماعی ساماندهی کردیم و سعی کردیم در هر کدام از آنها چندین فعالیت شاخص داشته باشیم.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه اقدامات در زمینه پزشکی را با درمان ناباروری با اتکا به سلول های بنیادی آغاز کردیم که این موضوع، اقدامی بی نظیر در مقیاس جهانی به حساب می آید گفت: دامنه فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی را گسترش داده ایم؛ در حال حاضر، به مسائلی مانند ژن درمانی و ویروس درمانی توجه کرده ایم.

همچنین توجه به درمان بیماری های صعب العلاج که موضوعی نو در علم پزشکی به حساب می آید، در دستور کار این نهاد قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه در حوزه فنی مهندسی نیزبا توجه به اینکه یک کشور نفت خیز به شمار می رویم یکی از زمینه های فعالیت را صنعت نفت قراردادیم افزود: در این صنعت فناوری های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی جهاددانشگاهی برای تولید قطارهای پرسرعت بین شهری

آمادگی جهاددانشگاهی برای تولید قطارهای پرسرعت بین شهری