مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 07:472022-04-05پزشكي

چگونگی مصرف دارو هنگام روزه داری


کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به حذف خودسرانه مصرف وعده های دارویی هنگام روزه داری هشدار داد و گفت: روزه داران نباید خودسرانه اقدام به حذف وعده دارویی کنند و باید به پزشک معالج مراجعه کرده و مشورت کنند.

- دکتر مجید حنیفه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در خصوص توصیه های دارویی ماه رمضان در افراد باردار، شیرده، برخی افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، بیماری روده تحریک پذیر، یبوست، زخم های سیستم گوارشی، اختلالات کلیوی، اختلالات اعصاب و روان و آسم و هر بیماری دیگری که داشته باشد، فرد ملزم است هنگام اقدام به روزه داری به پزشک معالج مراجعه کرده و با وی مشورت کند.

وی افزود: برخی روزه داران هنگام روزه داری به صورت خودسرانه اقدام به حذف وعده دارویی یا تغییر زمان مصرف دارو می کنند که این امر اشتباه بوده و باید با پزشک معالج خود مشورت کنند چرا که این امر ممکن است موجب اختلال در روند درمان شود.

حنیفه خاطرنشان کرد: مصرف برخی داروها ممکن است، با مشورت پزشک معالج به زمان افطار یا سحر موکول شود که این امر به صلاحدید پزشک بستگی دارد.

این کارشناس منطقی دارو با بیان اینکه قطع ناگهانی برخی داروها به واسطه روزه داری بسیار خطرناک است، تصریح کرد: روزه داران برای قطع داروها باید با پزشک خود مشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی مصرف دارو هنگام روزه داری

چگونگی مصرف دارو هنگام روزه داری