مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 11:372022-04-05اقتصادي

احیای ذخیره سدهای زنجیره کارون نتیجه تغییر ریل سیاست گذاری دولت


افزایش ذخیره آب سدهای زنجیره کارون در شرایطی رقم می خورد که باهدف صیانت از منابع آب میزان برق گرفته شده از این سدها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کمتر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تغییر نظام مدیریت منابع آب کشور با کلید واژه استقرار ساختار حکمرانی آب با هدف افزایش مشارکت ذی نفعان و استفاده بهینه از منابع آبی کشور یکی از مهمترین برنامه های دولت به منظور مواجهه با چالش های اقلیمی به حساب می آید.

خلاء حضور حکمرانی موثر در سال های اخیر ضربه کاری به منابع آب کشور وارد کرده و زمینه نارضایتی گسترده مردم در بروز سیل و خشکسالی را به همراه داشته است.

بر این مبنا با گذشت 6 ماه از عمر دولت سیزدهم نشانه های بارزی از مسئله تغییر ساختار مدیریت منابع آب در حوزه های مختلف دیده می شود.

در این راستا، مدیریت دقیق و با ضابطه خروجی سدهای کشور به عنوان رکن اساسی حکمرانی آب های سطحی از جمله مواردی است که اثر تغییر ریل سیاست گذاری دولت به وضوح در آن مشخص است.

زمانی که به خروجی سدهای کشور در سال های گذشته نگاه می کنیم، متوجه مواردی خواهیم شد که منابع آبی اولویت مسئله رهاسازی سدها نبوده و بعضا تولید برق به عنوان عنصر تصمیم ساز زمینه تنظیم خروجی سدها را مهیا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای ذخیره سدهای زنجیره کارون نتیجه تغییر ریل سیاست گذاری دولت

احیای ذخیره سدهای زنجیره کارون نتیجه تغییر ریل سیاست گذاری دولت