مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 18:472022-04-05بين الملل

آمار تکان دهنده سازمان ملل از تلفات غیرنظامیان به دلیل مین ها در یمن از سال 2018


سازمان ملل درباره خطر مین ها و مهمات منفجر نشده به جا مانده از جنگ یمن هشدار داده و از طرفین خواست تا تلاش ها برای از بین بردن این مهمات را تسریع بخشند.

- سازمان ملل درباره خطر مین ها و مهمات منفجر نشده به جا مانده از جنگ یمن هشدار داده و از طرفین خواست تا تلاش ها برای از بین بردن این مهمات را تسریع بخشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از عربی 21، دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد آمار تکان دهنده ای از تعداد قربانیانی که در اثر مین و مهمات منفجر نشده طی چهار سال گذشته در یمن جان باختند، فاش کرد.

در بیانیه دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد آمده که از سال 2018 تاکنون، 1800 غیرنظامی بر اثر مین ها و مهمات منفجر نشده در تعدادی از استان های یمن کشته یا زخمی شده اند.

این بیانیه با اشاره به دست کم 689 زن و کودک که در اثر انفجار مین ها و مواد منفجره کشته یا مجروح شده اند، افزود: تیم های مهندسی سازمان ملل متحد در سال 2021 موفق شدند 73 هزار و 930 مین و مهمات منفجر نشده را از بین ببرند.

در همین ارتباط، هیئت سازمان ملل متحد در حمایت از توافق الحدیده (UNMHA) در بیانیه ای خواستار تسریع تلاش های مین زدایی در یمن شد.

هیئت سازمان ملل در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی خطر مین، اعلام کرد: مین ها و بقایای مواد منفجره جنگ هر ساله باعث کشته و زخمی شدن ده ها نفر در الحدیده (غرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار تکان دهنده سازمان ملل از تلفات غیرنظامیان به دلیل مین ها در یمن از سال 2018

آمار تکان دهنده سازمان ملل از تلفات غیرنظامیان به دلیل مین ها در یمن از سال 2018